“Oh abah, kalaulah kita seperti keluarga lain” – Kakak Aliff Syukri Dedah Kisah Sedih Bapa Mereka Yg Baik Hati

Hari ini merupakan hari sedih buat Dato’ AIiff Syukri. Bapa kesayangannya dilaporkan telah meningg4l dunia malam tadi dan jenaz4hnya telah pun dikebvmikan sekitar jam 10 pagi hari ini (27/2/2019).

Bagi yang tidak tahu, Aliff Syukri bukanlah anak tunggal kepada Bonda Rozita dan Kamarzaman Kamaluddin, dia juga mempunyai seorang kakak bernama Yatie yang kini menguruskan Sendayu Tinggi. Tak seperti Aliff, Yatie jarang meletak gambar bersama bapanya di Instagram tapi hari ini ternyata berbeza kerana dia ada cerita sedih yang ingin dikongsikan tentang bapanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Innalillah, abah sy Kamarzaman Kamaludin telah meninggal dunia siang tadi. Mohon sudilah sedekahkan Al Fatihah pd arwah. Terima kasih 🙏🏻

A post shared by @ yatie_sendayutinggi on

“Alhamdulillah abah berjaya tengok kesemua anak-anaknya mandikan beliau. Itulah hajat arwa4, untuk tengok anak-anaknya berkumpul”

Menerusi perkongsian Yatie di Instagram, dia bersyukur hari ini impian bapanya tercapai untuk melihat anak-anak berkumpul kerana mereka bersama-sama dapat memandikan jenaz4h bapa yang meningg4l dunia.

Jen4zah arwah Kamarzaman juga dikatakan sangat bersih dan meningg4l dalam keadaan tersenyum. Masya Allah.

“Saya jarang letak gambar abah. Tp hari ni lepas semua selamat dikebvmikan, terimbas gambar raya tahun sudahnya. Sy masih x blh terima abah dah x ada. Sy cuba belajar redha. Abah jumpa dulu arwah Ani

“Alhamdulillah abah berjaya tgk kesemua anak2 nya ( anak dgn isteri kini ) mandikan beliau. Itulah hajat arw4h sebenarnya. Utk tgk anak2 dia sekali berkumpul

“Sy sedih. Sebak. Tapi tersangat tersentuh sbb arw4h meningg4l dlm keadaan tersenyum lebar. Badannya juga tak ada sedikit n4jis pun. Memandangkan doktor tak sempat buat pembedahan lanjut, badannya elok dari luk4.”

“Abah saya orang susah. Jadi guard di hotel. Tak mampu belikan saya dan adik (Aliff Syukri) makanan sedap-sedap”

“Abah sy org susah. Jadi guard di hotel. Tak mampu belikan sy dgn adik @aliffsyukriterlajaklaris makanan sedap2. Dia kumpul dr makanan yg dibuang dr hotel. Letak dlm tisu utk bagi kami berdua setiap kali kami berjumpa. Itu je yg dia mampu bagi selain sedikit duit poket. Sy pernah mogok nak jam tgn. Padahal duit abah ada tu je smpi cukup bulan

“Minta walkman. Abah tolak gaji 6 bulan. Sedikit pun x pernah m4rah sy sbb arw4h teramat penyabar orgnya. Spjg sy kenal abah, tak akan keluar dr mulut dia cerita burvk org lain. Semua org keliling dia baik katanya

“Jauh sekali meminta sy & adik duit walau sesak mcm mana pun. Oh abah, kalaulah keluarga kita spt keluarga normal yg lain.. kami akan berikan apa shj. Tp Allah lbh hebat mencaturkan hidup kita semua.”

“Tahniah mak bangga Yati dan Kri dah bagi yang sepatutnya anak layan orang tuanya… Doakan dia banyak-banyak”

Posting Yatie ini telah mendapat perhatian ibunya sendiri, Bonda Rozita yang juga sedih atas pemergian bekas suaminya. Walau bagaimanapun, Rozita bersyukur kedua-duanya telah menjadi insan yang baik dan sangat berbudi kepada ibu bapa. Syukur Alhamdulillah.. baik didikan, baik lah anak-anaknya.

Aliff Syukri juga sempat meninggalkan komen menyatakan rasa sedihnya membaca posting ini.

Admin mengucapkan takzi4h kepada keluarga Aliff Syukri atas pemergian bapanya. Semoga mereka tabah menghadapi dugaan ini. Al Fatihah. 

‘Abah orang kuat yang mendengar segala masalah saya…’ – Aliff Syukri 

BAPA kepada usahawan Datuk Seri Aliff Syukri meningg4l dunia malam tadi.

Berita itu disahkan sendiri oleh setiausahanya menerusi akaun Instagram (IG) milik Aliff.

Soalat jenaz4h akan berlangsung di Masjid Makmuniah Sg Nipah, Sg Besar, Selangor pada jam 10.00 pagi

Menerusi kemaskini terbaharu Aliff lewat malam tadi, pengasas kosmetik itu akui bagai tidak percaya dia atas pemergian bapanya itu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

pergi ye hero aku yg tak akan ada gantinya… Dalam kehidupan ini kita di uji dengan pelbagai jenis cubaan dan rintangan..perghinaa sehinggakan kita rasa lemah dan tak berdaya untuk menghadapinya… Tetapi bila kita lihat orang yang berada sekeliling barulah kita ketahui bahawa ada orang lebih teruk di uji berbanding kita…dan saya percaya rezki kita akan muncul kelak jika kita percaya akan bakat yg diberi..kelak barulah kita ketahui kemanisan ujian yang di berikan… Selama ini.. sy ingin kongsikan satu kisah yang sy nampak dan lihat sendiri, sayu untuk menceritakannya. Sebagaimana seorang lelaki berusia 56tahun dan amat lurus orng ya di gelar acik aman abah saya sndiri dan kakak sy sendiri @yatie_sendayutinggi yg susah dr muda hinggalah tua bekerja sebagai pengawal keselamatan hampir 25tahun dengan gaji bawah rm900 yg mmpunyai anak 8org bayangkan…mngkin tak ada rezki nak merasa senang demi menanggung anak yg ramai… Dulu dia bersama anak kecil hingusan (saya) yang membawa barang yang byk berisi jeruk kesekolah membonceng menaiki motor kesekolah abah selalu ckp impian abah nak beli kereta honda..smabil berseloroh kalau syukri dah jual jeruk maju boleh lah belikan abah keretA nanti syukri kalau abah dapat kwsp abh belikan sukri motor rxz syukri boleh jual jeruk dr rumah kerumah..tp bila sy dah dewasa apa yg dirancng tidak kesampaian..alhamdullah rezki saya hari ini sy belikan kerta prdana 3tahun lapas dan dia tersenyum gembira hari ini smpai ketelinga apabila kereta impian beliau mnjadi kenyataan..apa yang saya bagi pada dia, tiada apa2 berbanding jasa dia yang membesarkan saya..mngkin abah dan saya dulu pernah di hina tp bukan utk kali kedua..hidup lah wahai abah dengan sisa sisa kehidpan dengan penuh keseronokan dan kedaimanan..itu yg syukri nak..syukri sayag abah smpai kesyurga.. . . p/s penulisan dan gambar ini sy ambil dr simpanan fb sy yg lama 4tahun lepas yg tersiar kembali… sbb tu kereta honda ni sy simpan sebagai tanda kenangan sy dan abah saya yg amat sy sanyangi tidak ada tolak gantinya… mungkin sy nampak pada zahirya kuat dan hebat tapi separuh roh semngat telah hilang… ya allah kaunkuatkan hambamu yg kerdil ini..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Aliff juga bersedih kerana banyak pengorbanan yang dilakukan bapanya dahulu sehingga kini tidak terbalas.

“Allah sahaja tahu perasaan saya ketika ini.. saya seakan tak percaya abah tak ada lagi…

“Selama 11 tahun lepas saya niaga pasar dia datang teman setiap minggu…..abah lah org kuat saya yang mendengar segala masalah saya selama ini…bila saya buat dherbs dia selalu tolong saya selama hampir 4 tahun…

“Abah jangan tinggalkan kri (syukri) .. abahlahh tempat kri mengadu susah senang…. ….kri tak sempat nak balas budi abah…….tangan abah yang berjasa mencari rezeki besarkan saya…dengan kerja kilang, pengawal keselamatan sebab kri sampai hari ni… kasih sayang abah…..sokongan abah kri tak terbalas..,” tulisnya.

Aliff berkongsi luahan rasanya itu di akaun IGnya.

Sementara itu, Aliff turut mengalu-alukan orang ramai untuk bersama-sama ke majlis urusan jenazah bapanya pagi ini.

Terdahulu, Aliff menerusi IGnya telah melawat bapanya di hospital yang sedang bert4rung ny4wa kerana menghidap serangan jantung tahap ketiga dan paru-paru berair.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

saya memgalu2 org ramai di jemput hadir… esok..majlis yg amat bermakna.. . . allah shaja tahu perasaan sy ketika ini.. sy seakaan tak .. Tak percaya abah x ada lagi…11tahun lps sy niaga pasar dia dtg teman tiap minggu…..abah lah org kuat sy yg mendengar segala masalah sy selama ini…bila saya buat dherbs dia selalu tolong saya selama hampir 4tahun…abah2 jgn tinggalkan kri2.. abahlahh tempat kri mengadu susah senang…. ….kri x sempat nak balas budi abah…….tangan abah yg berjasa mencari rezeki besarkan saya…dgn kerja kilang,pengawal keselamatan sbb kri sampai hari ni… kasih sayang abah…..sokongan abah kri tak terbalas….. . . . Saya nak jemput kepada semua sahabat2 di ig….kiranya sudi datang utk sama2 solat jenazah esok di di Masjid Makmuniah Sg.Nipah,Sg Besar,Selangor esok jam 10.00 pagi sy akan disana…..mudahan kehadiran anda dapat bersama2 solat dan mendoakan buat arwah abah saya…tenang… dan plz kongsikan kpd mereka yg berhampiran di sana..sy terpaksa buat disana demi menghormati keluarga abah sy (mak dan abah saya bercerai)

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

doakan abah saya selamat.. abah kena kuat saya tak puas berbakti pda abah😭😭syukri byk dosa dgn abah.. . . . Ya Allah….abah saya dtg ke rumah kelmarin cakap sesak nafas dah hampir 2minggu di kampung… .. x telefon x apa terus dia dtg…..lepas hantar ke hospital Dr cakap abah saya kena serangan jantung stage 3 dan Paru2 penuh air….doakan segala nya dipermudahkan dan abah saya kembali sihat dah 2minggu sakit katanya tapi dia kata ingat biasa2 je…..dia kalau boleh mmg x nak susahkab anak tapi kadang2 sikap dia tu membahayakan nyawa😩 dia senyap sahaja di kampung dan bila saya tngok pelik saya bawa terus gi cekup di hospital..dan trus masuk icu😢😢 sy dah cuba buat yg terbaik….. kalau tak cepat mungkin akan jadi sebaliknya….doa yg terbaik…

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Islamik Info

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @IslamikInfoMedia

Sumber : Kredit Kaluri kami.com.

Apa Kata Anda?